Instängd i lägenheten

I morse skulle jag börja jobba 06.00, crewbussen skulle hämta mig 05.20. När jag skulle låsa upp dörren som man även gör med nyckel inifrån var det trögt, det slutade med att nyckeln gick av. Allt som var kvar var en pinne in i dörren som var låst, vad gör man? Jag ringer jobbet och förklarar saken, de ringer in en pilot från stand by, jag försöker få tag på ägaren utan att lyckas.

50 minuter senare, 50 gånger mer arg än från början lyckades jag ändå på något sätt få upp den.AirBaltic hade då redan ringt en stby, men jag ska istället flyga natt till Tel aviv, så det löste sig på ett bra sätt till slut ändå. Sen slipper jag den fruktade "operational stand by" imorgon. Då måste man sitta på ett hotell vid flygplatsen för att var redo på 30 min, men man blir nästan aldrig inringd, det är bara om det är jättekris, så skönt att slippa den!


Ingen rolig syn 05.10 när man har bråttom till jobbet



Tills nästa gång, ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0