Vardag

För tillfället händer det inte så mycket i Riga. Jag flyger några dagar i veckan, sen är jag ledig resten vilket är fler dagar än jag jobbar. En normal vecka för tillfället är att jobba 3 dagar och vara ledig 4, kan låta väldigt skönt, men det blir långtråkigt i längden. Nästa schema för oktober är jag ledig 10 av de första 16 dagarna, då ska jag, Therese och Baloo passa på att åka hem. Jag ska hämta min bil som har blivit fixad efter att jag hade inbrott i den i somras.

Så det är hur min höst har börjat, hur har din?

Avslutningsvis kommer här en lite rolig bild,


Det är en gammal rysk kärra som flyger cargo, men innan så var det militärt. Kollar man noga längst bak så ser man att där är det utrymme för en person att sitta och skjuta. Det svarta på sidan är avgaser, det är helt otroligt vilka avgaser alla gamla ryska flygplan släpper ut, alltid ett stort rökmoln bakom, man kan nästan tro att de brinner.

Kommentarer
Postat av: Eva

Nu har du mer ledighet än vissa andra yrken....

2008-09-24 @ 20:25:43
Postat av: Camilla Lejon

Hej! Kommer ihåg när min pappa flög till Rumänien första gången för ca 25 år sedan. När det rumänska planet lyfte från ARN så såg vi bara ett stort svart rökmoln - hade de möjligen exploderat? Pappa berättade senare att hans stol saknade bälte och en flygvärdinna stod och höll upp en plåt i taket under resan ner, inbland bytte de av varandra..det var lågprisflyg det! Hälsningar Camilla i Malmslätt

2008-10-07 @ 20:35:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0