Vilken cirkus

Fick en påminnelse från airBaltic i förrgår om att jag måste förnya mitt flygcertifikat. Då jag kollad på när det gick ut insåg jag att jag hade två dagar på mig. Av erfarenhet av flygbranshen insåg jag att detta inte skulle gå, och utan det får jag inte flyga. Efter en mängd av samtal och flera fax så hade jag dagen efter (idag) fått det utskrivet. Nu var ju då frågan hur jag skulle få det från Norrköping till Riga på 24 h!

DHL kunde inte leverera, även fast det gör det inom 24 h i Europa och till New York, men tydligen inte till Riga. Fedex eller UPS funkade inte, TNT skulle ha 4500:- och svenska posten var bara att glömma, så jag fick  försöka lösa det på något annat sätt. Som tur är har man en snäll pappa som åker till Norrköping och hämtar det, TACK! Sedan kör en kompis det till arlanda där vårat handlingbolag (de fixar allt åt airBaltic på marken) ger det till besättningen på kvällsflygningen från Stockholm till Riga, så jag hoppas att det kommer hit ikväll. Tack till er båda!

Så nu har jag lärt mig att ha ännu bättre koll på när mina cert. går ut!

Nu sitter jag på ett hotellrum och är opertational stan by (måste kunna vara på flygplatsen inom 30 min därför får man ett hotellrum att sitta på) och hoppas på att få flyga, vi får se, den slutar 20.00.

Ung styrman (jag:)) landar i Stockholm (Arlanda)

Kommentarer
Postat av: Mahi

Tjeenare,



det är så att jag ska också studera som pilot tänkte kolla om du skulle vilja adda mig på msn , lr något liknande så kan jag ställa frågor till dig om studerandet och sådant, om detta är lugnt såklart?



Mvh

2008-09-12 @ 21:32:30
Postat av: Erik

Jocker för fan!:) Du måste ju hålla koll på sånt här. Hoppas allt löser sig snabbt!

Vi hörs på radion!

2008-09-13 @ 10:31:59
URL: http://pilotjobbet.blogg.se/
Postat av: Marika

Du är cool jocke, pilot å grejer.

2008-09-13 @ 13:46:13
URL: http://darlashow.blogg.se/
Postat av: Eva

Instämmer helt med de andra kommentarerna!

2008-09-14 @ 16:44:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0