Svenskarnas spår i Riga

Som svensk "patriot" så är det alltid roligt när man ser något som är svenskt, man känner sig lite stolt, det kan vara vad som helst, en svensk bil etc. Svensk musik är något som man hör mycket, Basshunter är väl den som spelas mest, och då inte bara på engelska, Båten anna har t.ex. spelats. Roxette är väl också de som spelas mycket, till min stora förtjusning:) Det mest konstiga var när vi hörde en svensk dansbandslåt (på svenska såklart), det var den sämsta jag hört, Båten anna kan jag förstå att den spelas pga. av melodin, men i en svensk dansbandslåt är det ingen bra melodi och ingen förstår vad de sjunger. Det kan inte vara LETT och inte BALT heller;)

 I mataffärerna hittar man allt möjligt från Sverige, Abbas tonfisk, svenskt kaffe, AXA (kul eftersom det kommer från Järna som jag också gör), Findus olika maträtter osv. När man sedan handlar detta samtidigt som man hör svensk musik, ja då känner man sin svenska stoltet!

Gevalia och Löfbergs lila
Gevalia och Löfbergs lila

Idag ska Therese och Frida gå in till stan, medans jag och Baloo ska ha en grabbdag! Ikväll blir det fest, igen. Men det kan nog bli kul eftersom det är en pilotfest, skoj att kunna snacka flyg med folk som inte tröttnar och faktiskt lyssnar på vad man säger.

Hej svejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0