Seg efter nattens jobb

Nattflygningar tar på krafterna, först har jag svårt att sova dagen innan för att vila mig inför natten. Väl ombord på flygplanet så är det nästan ännu svårare att sova, obekväm stol, radioprat osv. man lyckas bara sova någon minut här och där. Sen jobbar man hela natten och när man kommer tillbaka för att sova så är det dag igen, vilket gör det hela konstigt.

Nattens flyg styrde till Tiblisi, Georgien. Inget anmärkningsvärt förutom att vi fick göra en" full procedure" (flygare vet vad det är). De hade ingen radar så de kunde inte se oss och säga hur vi skulle flyga så vi fick göra det på det tradionella sättet, genom att flyga via fyrar och ta ut distanser. Det är något man tränar på under utbildningen men jag har aldrig gjort det efter att jag har börjat jobba. Men det gick bra och jag landade i ett regnigt Tiblisi.

Hemma igen har jag sovit ett par timmar, jag vill inte sova för mycket för att inte riskera att vända på dygnet. Therese är på jobbet så jag och Baloo tar det lite lugnt idag. Jag tror att det blir en runda till gymmet senare ikväll när Therese har slutat jobbet.

Tack för visat intresse!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0