Dushanbe

Ett tag sen sist men nu är jag tillbaka, för den här gången i alla fall.

Var till Dushanbe som ligger långt åt helsike österut, 5h20min tog det att flyga dit och 5h30min att flyga tillbaka. Men det var ändå intressant att ha varit där, det är som att åka till ett 50 år gammalt Ryssland. Allt ska skrivas under och det ska godkännas till höger och vänster.

Det mest intressanta är att staden ligger nära gränsen till Afganistan där Usama Bin Laden gömmer sig i bergen. På flygplatsen var det några flyglan från USA:s militär som stod och väntade på att flyga in trupper, eller som hade flugit trupper dit.




Kommentarer
Postat av: Conor

If you looked carefully maybe you could see Osama in the mountains?

2009-08-05 @ 21:10:10
Postat av: SHawn

VART HÅLLER DU HUUUUSSSS!!!!??????

2009-09-24 @ 23:51:52
Postat av: Anonym

Fast på bilden är det ju två C-160 Transall, en typ som inte finns i det amerikanska försvaret. Idag används den militärt av Frankrike, Tyskland och Turkiet, Sydafrika har tagit sina ur tjänst.



Jag gissar att de är franska eftersom de både är grå och och jag tycker mig se en bom för att kunna lufttankas. De tyska kärrorna är ju gröna, medan de turkiska, liksom de franska, är grå, men utrustning för att kunna lufttankas har jag bara sett på de franska maskinerna.

2009-12-14 @ 15:27:58
Postat av: Victor Hagstedt

Tjena,



Trevlig blogg. Jag skulle vilja tipsa om vår nystartade pilot community. Dags att ta de tråkiga flygforumen till en ny nivå ;)

Checka in den på www.flightcrw.com



Have fun

2010-01-19 @ 23:45:04
URL: http://www.flightcrw.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0