Idag är det ett år sedan...

...jag gjorde min första flygning på airbaltic. Det är helt otroligt vad tiden går snabbt, den har ju mer eller mindre bara flugit förbi;)

Igår flög jag till München och Berlin, alltid trevligt att flyga i Tyskland, de har bland de bästa flygledarna i europa tycker jag.


Flygplanet jag flög till München med, YL-BBI en 737-300. När vi kom tillbaka till Riga bytte vi flygplan till YL-BBE och det gjorde vi på rekordfart, 25 min tog det från det att vi kom till gaten tills det att vi lämnade med ett annat flygplan.


Nere i München kunde man känna att våren var på väg. Även om det inte var mer än 8 grader i luften värmde solen så där riktigt skönt. Härligt att kunna sitta med fönstret öppet, på backen såklart!


Inflygningen till München, på den nedre skärmen kan man se fler flygplan (de vita trianglarna med siffror, som är höjdskillnaden mot oss).

Syns inte så bra men det är Emirates 777-300 (vilket jag tror har blivit en favorit på den här bloggen) startar. Emirated flyger 777 och A330 till München, men det har också en gång setts en A380, den vore ju skoj att se någon gång.

Kommentarer
Postat av: Shawn

Gratttiiiss till 1 år Jocke kuuuul :D

Hoppas de blir många många år till för dej som pilot och bloggandet... Tror du redan vet om det men ditt jobb är oslagbart..



Mahi: Jag har skickat mail men förstår inte varför du inte har fått det något fel.. men du kan ju alltid få min så kan du maila mig...



Take care!!

shawn

2009-03-05 @ 18:39:17
Postat av: Jocke

Tack allihopa för alla kommentarer, det är superkul att läsa dem!

2009-03-05 @ 21:27:17
Postat av: mahi

Grattis jocke :) har nu följt bloggen i ett år och kan säga att det gått väldigt fort, keep on the good work





shawn:

verkar som att när jag skriver min mailadress så kommer inte understrecket med utan det blir ett ord. Jag kan gärna ta din mejl om du kan skriva det, annars kan du testa att maila till min andra email adress på [email protected]



Hare

2009-03-06 @ 16:21:33
Postat av: Pappa

Grattis Joakim till första "riktiga" flygåret, ser fram mot att sitta i cockpit fler gånger med dig, pappa är stolt över dig.

2009-03-09 @ 09:53:17
Postat av: Pappa

Grattis till 1 år med "riktig" flygning, kul att sitta i cockpit med dig. Pappa är stolt över dig.

2009-03-09 @ 11:09:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0