SAS nya CRJ

Idag när jag var i Köpenhamn så såg jag SAS nya CRJ som ersätter Dash (crash)-8 Q400. Tyvärr kommer de bara att flyga från Köpenhamn så SAS Sverige kommer inte få några. Den var riktigt snygg, och den har en jä**** bra performance, cruise M.85 och kan stiga upp till FL410, så där går det undan.


Där har vi den, tyvärr blev det inte den bästa bilden då jag bara hade telefonen tillgänglig.


Tydligen är det svåra tider även på Kastrup, idag kom markpersonalen på cykel :)

Innan jag flög idag har jag varit hemma i Sverige några dagar. Skönt att fylla lungorna med svensk luft igen!


Som passagerare lyfter jag av från Riga med kurs mot Stockholm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0