Lyssnade på Gessle via radion på 37000 fot

Senast jag flög hade kapten med sig en lista över långvågsfrekvenser för radio, vilket är samma frekvenser som vi använder till en viss typ av radiofyr. Det roliga var att på vägen hem från Nice spelade de Per Gessle på radion. Så där satt jag på 37000 fot och lyssnade på Gessle över Polen. Det är roligt med kaptener som bjuder till lite istället för att sitta tysta i 6 timmar.

Tyvärr hann jag inte filma och få upp ljudet från när Gessle spelade men jag fick med Shakira (inspelat på vägen ner till Nice, 36000 fot).




Kommentarer
Postat av: Anonym

haha klockrent !

2009-05-07 @ 07:46:14
Postat av: 737-800 Pilot

Är själv pilot på 737-800 och på ett av europas största bolag så jag vet vad det handlar om.



Väldigt roligt för dig.

Tänkt dock på att om ditt bolag får nys om det så vet de ju direkt vem de ska leta efter.



Nu vet jag inte riktigt vad som står i er OM men att lyssna på radiokanaler i luften har jag inte hört att man "får" göra enligt någon OM.



Ta det inte som ett påhopp utan mer som konstruktiv kritik om vad du bör och inte bör lägg ut på en offentlig sida såsom din blogg.



Hörs på frekvensen!

2010-03-12 @ 23:18:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0