Sochi, Rysslands riviera

För två dagar sedan flög jag till Sochi som ligger i Ryssland. Det ligger vid svarta havet (tror jag i alla fall) där Ryssland gränsar till Georgien. Jag tänkte att det skulle vara som vilken annan stad i öst som helst, fattigt, skitigt och allmänt kaos! Men ack så fel jag hade, det var ju riktigt fint, kunde se en fin strand med strandpromenad a lá Malibu beach! Tydligen är det jetset liv där för ryssar, alla regeringsmänniskor åker dit för att koppla av osv.

När vi landade var det 25 grader (eftermiddagstemp.) och fullt solsken, det som gör det hela speciellt är alla höga berg. Man landar åt ena hållet och startar åt det andra pga bergen. Jag visste inte det innan, men nästa vinter-OS ska hållas där. Man såg att de höll på att byggas mycket inne i staden, de har väl börjat rusta inför OS. OS  kommer nog ge klirr i kassan för airBaltic eftersom de är så få europeiska flygbolag som flyger dit.

Här kommer lite bilder från resan


Landningen i Sochi, kommer in ganska lågt över stranden.

Stranden från nära håll, det syns inte så väl på bilden, men det var ganska mycket folk

Sochi airport, trevligt med palmer:)

Tagen från sista raden i flygplanet, det är väl nerför dessa berg Anja pärsson och de andra ska fara

Kommentarer
Postat av: Fredde

Hmm... Det är inte föränns 2014 OS skall gå i Sochi. 2010 går det i Vancouver.



Bra blogg annars

2008-09-15 @ 17:52:55
Postat av: Eva

Synd att du inte fick stanna kvar. Semester kanske?

2008-09-15 @ 20:34:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0