Två destinationer plus en liten road trip

I fredags avslutade jag veckan med Vilnius och Moskva. I Vilnius hade vi ett stopp på nästan två timmar, så jag passade på att känna av våren lite genom att gå och vandra lite runt planet.


"Avgasröret" till APU:n, kanske skulle sätte ett sånt på bilen :)


Någon som vågar gissa vilken flygplats bilden är tagen på?

På morgonen innan jag stack till Vilnius träffade jag Basse och passade på att ta några bilder på hans Fokker innan han taxade iväg innan oss.


Motorerna startade verkar de snart vara klara för att taxa för att starta mot Tallin.


Här stiger Fokkern som en raket med Basse vid spakarna.


Fylla 23 år hann jag göra i helgen också. Mina föräldrar var här i Riga i lördags för att fira.


Jag slutar inlägget med en bild från våran lilla road trip. Vi tog bilen och körde 10 mil österut i Lettland. Passerade förbi en skidbacke med en fallhöjd på hela 300m, en chokladfabrik där man fick äta hur mycket man ville för ett fast pris, vi gick dock inte in eftersom det inte var lördag;)
Det var ganska kul att se hur det ser ut utanför Riga. Man kan väl säga att det finns väl en hel del fattigdom, det man tror är något som står och förfaller är det folk som bor i, usch!


Här hoppar vi lite i tiden och åker en vecka tillbaka och hamnar uppe i Vemdalen hemma i Sverige där jag och Therese var på skotertur på våran lilla fjällenresa.

Kommentarer
Postat av: Shawn

Grattiiss Graatiiss i efterskott Captian Jocke :D

Hur länge är det kvar innan du blir 1# Captian :P

Blogg på skriv skriv skriv ...

Ta hand om dej

Shawn

2009-04-07 @ 00:45:32
Postat av: Lisa

Hej! Sa kul att läsa om hur ni har det där borta! Jag hamndade här via brorsans blogg (Erik, pilotjobbet.se).



Jag hoppas att varen kommit även till Riga nu. Flyg försiktigt! :)

2009-04-13 @ 15:41:42
URL: http://parislisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0