Hurghada

Flög till Hurghada Egypten för ett par dagar sen. Flygningen tog drygt 5 timmar enkel resa och bjöd på en hel del sevärt så som pyramider etc.!


Här passerade vi pyramider över Cairo. Första gången jag såg dem, även om de var små kan man väl säga att jag sett dem;)


På väg in till Hurghada


Också på väg in till Hurghada, det verkar ju inte finnas många träd i landet, men fint vatten verkar de ha i alla fall:)


Här vilar hon efter att ha flugit ner 151 passagerare på 146 platser. Vi hade en passagerare i cockpit, en på ett säte för kabinpersonalen och sen var de tre småbarn som satt i knät på föräldern.


Antingen var det vatten till höger eller som här öken till vänster. Öken, öken, öken överallt... ledsen för tummen:(


Som sagt, vattnet gick ju inte att klaga på! Röda havet kan väl döpas om till blåa, eller turkosa havet

Nu har jag och Therese bestämt att vi ska åka hit på en liten minisemester så fort vi får tillfälle. Blir det inte nu i vår får vi ta det i höst.


Denna bild är från en annan flygning som jag gjorde ner till Amsterdam. Någon kunnig som vågar sig på och gissa vilken ö detta är? :)


Någon mer mupp än jag som lade märke till 747:an som stod i Riga. Trevligt besök, förra gången vi hade 747 i Riga var väl i somras när det tyska kryssningsfartyget gick på grund och det skulle flygas hem strandade passagerare.

Kommentarer
Postat av: Eva

Klart du har sett pyramiderna i Egypten...Härliga bilder. Man längtar efter att få bada. Snart!

2009-02-16 @ 18:12:26
Postat av: Shawn

Tack för att du delar med dig skön utsikt :D

Man vill ju att ens kontor skall se ut såådär..

2009-02-16 @ 21:44:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0